05 September 2009

Kuih Cara...

the last kuih cara, prepared by me a few months ago...

this morning as usual I called mama...
after a while, she asked me to do something...

"Nanti Liyana balik Kulim buat kuih cara kat abah, dia teringin nak makan."
"Kuih cara? Mama kan boleh buat."
"Abah tak mau, dia nak makan yang Liyana buat."
"Kan sama je."
"Mama dah lama tak buat sejak Liyana belajar hari tu."
"Ada beza ke sapa yang masak kuih tu?"
"Ya la kot~"
"Kalau macam tu kena tunggu hujung minggu depan la."
"Mama pun dah cakap kena tunggu Liyana balik, abah kata takpa dia tunggu."

12 Comments:

  1. Master J said...
    hehe..abah dh lupakan dh mak pny kuih cara..suka anak dia pny jer =p
    Liyana said...
    jazli...
    he~ :D
    apakan daya, abah nak budak Kuantan ni juga buat kuih cara...
    3p4h said...
    Hidden talent~

    Bgus2, slmt pulg ke kg nex week =)
    Liyana said...
    abang 3p4h...
    ye ke~
    ntahle, nanti balik kena tanya kat abah apa special anak buat dari mama buat...
    padahal mama senior, anaknye ni baru freshman... :P
    Jepah said...
    abah nak bermanja ngan liyana la tu... =D
    Liyana said...
    jepah...
    dunia sudah terbalik ke???
    Szakif said...
    eh.. ni boleh minta sket nih. huhu..
    Liyana said...
    zaki...
    aku buat tak sedap la...
    Jepah said...
    bukan dunia sudah terbalik tapi itulah hubungan ayah dan anak... satu hubungan yg x dpt ditafsirkan dgn kata-kata... percayalah...
    Liyana said...
    jepah...
    owh, macam tu... :)
    Liyana said...
    saya suka kuih cara..
    nak resepi...

    http://lia3003.blogspot.com/
    Tautan Hati said...
    liyana! tak tau pun ko pandai wat kuih cara..mantap..nak resepi..ajar deh nanti.:)

Post a Comment