11 April 2009

My Last Pasar Malam...

yesterday, I went to the pasar malam (read= night market) with Husna...
I never thought that I'll meet many people...
and all of them are from UIA!!!

started with some of Husna's coursemates...
later I met these 2 guys, Azuwan and Shamel...
after a while, I saw Jepah walking alone...

then, both of us headed to buy food...
and looks like it's really crowded...
*I haven't been to pasar malam for quite a long time...

the scenario is just the same like PJ's
pasar malam...
there are some beggars (read=
peminta sedekah)...
I can see a few of an old people, 1 blind man and a handicapper...

then, both of us met Ustaz Felza with his youngest children (if I'm not wrong)...
and not to forget, I met the
pengantin baru, Ruby with her husband...
wherever you are, you'll run into someone you know...

later I saw my abang walking with his friends...
I said to Husna,
"dia perasan kita ke tidak, nampak macam tak je. "
when he's getting near, I called him because I know he's too busy to notice both of us... 8-)

on the way back to the parking lot, I saw some of my coursemates...
"tu kawan2 Liyana kan?"
"a'ah, tapi takdelah rapat sangat. biasa2 je..."
"depa tak malu ke buat camtu?"
"ntah, dahle ramai budak2 UIA kat sini, especially brothers UIA..."
"kalau2 terserempak dengan ustaz, macam mana la nanti..."
"entahla, pandai2 depa la..."

about an hour at
pasar malam and many things happened...
and this will be my last
pasar malam for this semester...
looks like my next visit to
pasar malam will be 3 months from now...

16 Comments:

  1. Unknown said...
    ade cerita di sebalik aku gi pasar semalam :)
    Jepah said...
    actually, i'm not alone... dgn rumate... dia duk blakang jepah... hehehehe...
    Liyana said...
    Zaki...
    cerita apakah itu???
    Liyana said...
    jepah...
    I stated there Jepah walking alone bukan Jepah gi pasar malam sorang2...
    owh, belakang Jepah rupenye...
    sorry, tak kenal...
    Jepah said...
    so, i'm not walking alone... huhuhu.... mmg liyana x knal pun...
    Liyana said...
    jepah...
    dia nak jugak menang...
    sukati jepah la...

    ala, takmo kenal pun...
    cukup le brothers yang saya dah kenal sekarang ni...
    terima kasih kepada blog... :D
    Umi Nazrah said...
    yes, pasar malam paling best ^_^
    Liyana said...
    nazra...
    memang best pun...
    tapi tengok tempat gak le...
    so far, pasar malam kat PJ tetap di hati... :D
    SYB said...
    windu nasi lemak nora!!
    windu meehun kuali besar...windu air kelapa!!
    huuuu~ nk g pasar malam kt pj.....
    Liyana said...
    saod...
    rindu dengan tembikai susu kat pakcik yang jual taufu fah...
    rindu char kuey teow kat pakcik yang gerai dia depan akak jual ice cream goreng...
    wuuu~ rindu nak makan ice cream goreng...
    jom, nanti dok Gombak kita gi pasar malam PJ...
    hehe~
    :: !zyan :: said...
    Liyana, pasar malam hari Rabu di UIA Gombak pun best jugak!!

    Kuew tiow kerang is my favourite...bape ramai dah org kene 'pow' dgn akak kalo jumpe dgn akak kat stall kakak tu..ahahaha!
    Liyana said...
    kak !zyan...
    kat Gombak ada pasar malam ye...
    cantik, nanti masuk Gombak boleh gi...
    kuey tiow kerang, minat gak makan...
    takpe2 nanti saya try...
    Amin Mansor said...
    kenapa dgn rumate?apa diorg buat?
    Liyana said...
    Amin...
    it's not my rum8 tapi my coursem8...
    saya jumpa dorang kat pasar malam dalam keadaan mereka free hair...
    saya bukan ape, kalau ye pun pandai2 le bawa diri...
    jangan sampai orang kata yang bukan2 pulak...
    ♥♥TaTaN♥♥ said...
    seronok pasar malam..
    seronok cite awak..
    =)
    Liyana said...
    ::TaTaN::
    pasar malam memang best...
    thanks... :)

Post a Comment