23 June 2009

We Are Not Meant To Be Together...


kalau setakat suka sama suka sahaja, belum tentu dia adalah jodoh kita...

it happened to one of the lecturer...
now she's happy with her husband and 3 children...
this is her story...

*******************************************************
"Kamu fikirlah masak-masak pinangan dari keluarga dia."

"Kakak tahu kamu dah ada pilihan sendiri, tapi cubalah pertimbangkan pinangan tu. Buatlah solat istikharah."

*******************************************************

"Kak, saya tak boleh buat pilihanlah kak."


"Kenapa, apa yang kamu nampak?"

"Orang yang saya suka ada di depan mata tapi dia berada dalam keadaan gelap. Orang yang meminang saya berada jauh di belakang tapi saya boleh nampak dia sebab dia disinari cahaya."

*******************************************************
"Macam mana Puan buat keputusan?"

"Saya pergi berjumpa seorang ustaz dan bertanya tentang petunjuk tu."

"Jadi, apa kata ustaz tu?"


"Jodoh saya adalah lelaki yang berada jauh dari saya."


"Tapi macam mana dengan lelaki yang Puan suka tu? Kan dia ada kat depan Puan."


"Betul dia ada di depan saya, tapi dia bukanlah jodoh yang telah ditetapkan oleh Allah untuk saya."

*******************************************************

Selamat Pengantin Baru to all my seniors and my friends...


2 Comments:

  1. al-bagani said...
    huh...
    jodoh pertemuan di tgn Tuhan
    NHalimah said...
    i like this one...gd entry girl...

Post a Comment