06 December 2008

in the morning...
"nanti lepas mandi tolong pasang mesin basuh ya."
"ok."

this afternoon while I was reading someone's blog...
"liyana dah makan nasi?"
"belum."
"mai makan nasi dulu."
"ok."

in the kitchen...
"nanti tolong buka susu pekat yang baru ya?"
"ok."

then...
"pasni tolong ayak tepung gandum, ayak 3 kali tau."
"ok."

later...
"liyana lepas ni kupas bawang dengan halia ni. pastu buh dalam periuk yang mama rebus sup kaki tu."
"ok"

a few hours later...
"mama nak buat kek ni, tolong ambil buku resepi mama kat dalam almari buku."
"ok."

ketupat pulut...

while watching Doraemon in my room...
"liyana tolong kacau beras pulut ni, esok mama nak rebus ketupat pulut."
"lama tak kena kacau?"
"sat saja."
"sat, nak tutup tv dalam bilik."

the 1st cake...

the 2nd cake...
btw, how to overcome the bubbles in the middle of the cake???
any idea???

after Isyak...
"liyana dah makan kek?"
"belum."
"makanlah sementara kek-kek tu panas lagi, baru sedap."
"ya."

confession:I'm the QC, that explained the missing pieces of the cakes...

33 Comments:

  1. Unknown said...
    ye la~ dah nak raye kan~ semangat mak ko buat masak2 tuh.

    anak yang solehah menurut segala permintaan pertolongan mak nye yey!

    \(^_^)/
    Liyana said...
    Zaki...
    amboi,suka nampak... :D

    lagipun tahun depan parents aku takde...
    InsyaAllah pergi tunaikan haji...
    tinggal aku dengan abang2 cuti hujung tahun depan... :D
    Unknown said...
    owh.. dah plan.. bagus... tahu tak supervisor FYP aku tak jadi terbang ke mekah tahun ni. patutnya aku terkontang kanting pasal takde supervisor, but then He knows best, he didn't allow my supervisor to perform hajj this year.

    pity him...
    Jepah said...
    bgus2...
    al-maklumlah... sorang je anak dara... =p
    Liyana said...
    Zaki...
    actually my parents dah plan lama...
    tak silap masa aku kat PJ dorang nampak lagi serius bila berbicara bab nak gi haji...
    tapi biasalah, kekangan utama:duit...

    ada hikmah untuk supervisor ko dan ko sendiri nape Dia tak bagi supervisor ko terbang ke Mekah tahun ni...
    sapekah dia???

    hehe~
    kalau ikut cite rum8 aku, ko ni memang ngam dengan Kak Wahida...
    betul kan???
    aku pun suka dia...
    masa taaruf ada briefing 3 dept. KOS kat AUDI...
    aku suka sangat BI dia...
    :D

    *adoi ape kaitan ni dengan n3 aku???
    belasah je la...
    huhu~*
    Liyana said...
    jepah...
    tambahan...
    anak perempuan tunggal & anak bongsu...
    yang ni sorang je yang masih belajar, belum bekerja & solo ...
    & paling manja... :D
    lalala~
    Unknown said...
    liyana....

    Ya Allah cerita pasal aku dengan kak Wahida dah sampai kat ko ke? adoi la~ semua tu tipu! kitorang takde seiras ape pun. diorang dok sebok kate kitorang adek beradek. ahahah~ ape lagi yang diorang cakap?

    owh aku drpd aku first year lagi aku dah terkesima denga English kak Nurul wahida tuh~ :D

    dulu dia asst. lecturer, sekang lecturer tetap sudah~ terus jadik HOD tau. mantop!
    Unknown said...
    sape supervisor aku, aku rase tak perlu la aku dedahkan, pasal aku dah cite mende yang kureng enak kan~ so... cari lah sendiri :)
    Liyana said...
    Zaki...
    FYI,sorg rum8 aku dak Biomed kot...
    lagipun aku memang rapat dengan dia...
    aku tau cite kak Wahida...
    rum8 aku dah cerita dulu...

    mesti ko tak caye...
    tapi ko pernah tegur rum8 aku...
    "ko kenal aku tak?"
    tu ayat ko kat dia...
    lalala~
    Liyana said...
    Zaki...

    takpelah, nanti aku cari sem depan...
    aku kan ramai kawan Biomed...
    takkan sorang pun tak tau...
    :D
    Jepah said...
    ooo...
    anak manje rupenya...
    Jepah said...
    ooo...
    anak manje rupenya...
    Unknown said...
    ahahaha~ aku memang tak reti nak cakap berlapik2. tanya direct sudey~ hehe.. one thing is because, (ok ni pendedahan), aku susah nak ingat muka2 junior2 ni. ramai kot dah add aku kat fs but then bila jumpe kat luar, aku rase bersalah kalo diorang expect aku akan kenal diorang in real life dan boleh bertegur sapa. dengan ko pun bukannya aku terus kenal, jumpe sekali terus cam muka kan? :P ahahaah~ kem salam kat roomate ko tu eh..
    Liyana said...
    jepah...
    the 1 and only girl...
    of course agak spoil kadang2...
    tapi kalau kat kampus takde la...
    be matured...
    :D
    Liyana said...
    jepah...
    send sampai 2 kali komen...
    Liyana said...
    Zaki...
    dengan aku lain, aku kenal ko dalam blog dulu bukan fs...
    aku rasa maybe sebab kita banyak 'jumpa' dalam blog...
    so, sedikit sebanyak maybe ko boleh la ingat2 lupa dengan muka aku ni...
    kot~

    tapi aku kagum la ko memang ingat kat aku...
    takut gak aku masa tu, kang tegur ko tak cam langsung aku...
    buat malu aku jer...
    huhu~
    Jepah said...
    xpe2... jepah fhm...
    hehehe...
    Unknown said...
    aku rase last time aku yang termasuk ke fs ko then aku terperasan ade link ke blog ko then aku masuk blog ko then aku yang mula2 tegur kan? huhu~
    Liyana said...
    jepah...
    appreciate it... :D
    Liyana said...
    Zaki...
    aku rasa aku private aku punya fs tu...
    macam mana ko boleh baca the whole fs aku ye???
    tak mungkin la ko termasuk fs aku...
    sebab aku tak pernah jumpa ko dalam 'who view me'...

    tak kisahlah...
    is it really important to remember camne kita kenal???
    yang penting aku ingat aku kenal ko melalui blog...
    sebab ko tinggalkan message 'good luck in your exam sista'...
    lebih kurang camtu la ayat ko...

    *ni dah jauh menyimpang dari n3 blog aku, huahua~*
    boleh buat testi kat n3 baru ko la camni...
    :D
    Jepah said...
    hehehe...
    p/s: remy da tgk blog jepah... hahaha
    Unknown said...
    aaahaha~ selalunya, bila komen dah melalut2 macam ni, maksudnya dia minta ko tulis n3 baru le tuh~ :P
    Liyana said...
    jepah...
    takpe, dia tak perasan kot saya ni...
    sisters CTS 081 ramai... :D
    saya ni low profile...
    Liyana said...
    Zaki...
    sekarang kita banyak off topic kat sini pulak...
    lalala~

    baik...
    entry baru coming soon...
    kalau malas menaip, sok pagi le publish hari ni punya cite...
    :D
    Jepah said...
    harap2 mcm tu la...
    Asma’ AB said...
    akak suke ketupat pulut!!! aaa.. lapanye nampak gambo tu.. sedaaaap~ ha
    As said...
    wakaka

    lenkali jangan bagi liyana jadi QC!
    Liyana said...
    jepah...
    :D
    Liyana said...
    kak asma'...
    saya ni tukang buat je...
    tak makan pun ketupat pulut...
    saya suka ketupat nasi...
    nama je orang Kedah...
    Liyana said...
    As...
    kat rumah cuma ber-3...
    kalau tak saya jadi QC sape lagi...
    sendiri buat, sendiri test...
    hahaha~
    Asma’ AB said...
    ehehe.. akak la namenye org KL tapi tak suke ketupat nasi.. huahee~ =)
    Liyana said...
    kak asma'...
    terbalik la pulak...
    :D
    Matematis Muda said...
    hahahaha
    from 32
    ada 29 komen dari 3orang
    hehehe

Post a Comment