07 December 2008

at Carrefour Seberang Jaya...
"nak tengok kasut tak?"
"boleh jugak."
"troli takpa, biaq abah tengokkan."
a few minutes later...
"ada tak yang berkenan?"
"yang mama pegang tadi tu."
"yang mana ye?"
"yang ni."
"saiz 5."
"kecik la ma, saiz 6 ok."
"dik, bagi kasut ni saiz 6."
later...
"try jalan."
"ok ma, boleh."
"tak besaq ka kasut ni?"
"ok je ma."


"ma, nanti sat kita tengok kain tu ye?"
"yang mana 1?"
"yang gantung tu."
"ok."
at the ground floor, just before we left Kamdar...
"Liyana nak kain ni tak?"
"hmmm, tak jadilah ma."
then I saw it...
"ma, kain yang tu cantik tak?"
"yang mana?"
"yang gantung kat sebelah sana tu."
"jom pi tengok."

"yang ni ke?"
"haah.berapa semeter ni?"
after that I saw the price...
"mahal la ma."
"takpala, kain elok ni. amik ye?"
"mmmm, ok."

a minute later...
"ma, purple ni? tapi bukan corak bunga la."
"nak?"
"nak. ma, ni kain untuk baju raya tahun depan ke?"
"beli dulu, nanti tengok la nak buat baju raya ke, baju kurung nak pakai kat UIA ke."

then...
"mama nak telefon sapa?"
"abah, nanti dia tunggu awat tak mai lagi."
"tadi nampak abah kat depan sana. kita pi habaq kat abah."
"suh abah tunggu sat. bagi sekali beg plastik ni."
"ok."

after that...
"dah habaq?"
"dah."
"awat tak bagi sekali beg ni?"
"takpalah, tengok abah syok dok sembang tu. eh, mama pun beli kain juga."
"haah."

in the car...
"dapat tak barang yang nak cari tu?"
"dapat dah.siap beli kain buat baju kurung lagi.hari tu mai tak berkenan kain kat sini."
"habis tu tadi beli kain la?"
"haah, beli kain 3. 2 Liyana punya."
"yang alas meja beli berapa?"
"2."
"1 pink 1 purple."
"dakla, 1 pink 1 putih."
"ma, awat abah sebut purple?"
"ntah."
"sebab ada orang tu minat sangat dengan purple."
"baju abah pun purple gak."

"ni nak pi mana lagi?"
"balik rumahlah."
"esok nak raya, apa lagi yang belum siap masak?"
"rendang je. nasi beriani masak esok."
"you rest biar I masak rendang"
"habis tu nanti sat2 dok mai tanya pasni nak buh apa?"
"ala takpa. I pakar masak."
I can't stop laughing after abah said like that...

14 Comments:

  1. Jepah said...
    byknya shopping... da la ma yg support... best tol... =p

    eh, wat nasi beriyani gak? same la... hahahaha
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    mana ada...
    kasut sepasang dengan kain untuk 2 pasang baju...

    hehe~
    kadang2 ma, kadang2 mama...
    memang dah jadi amalan pagi raya masak nasi beriani/nasi tomato...
    sama ye...
    nape asyik ada kebetulan je ni...
    lalala~
    Jepah said...
    ntah la... da byk kali kebetulan ni...
    ehem2x...
    hahahaha
    aSma' Soleha said...
    hua, bestnye shopping! akak da lame tak bli kain.. slalu beli baju siap jek.. huhu, malas nak tempah punye pasal ;p
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    jepah...
    keetulan yang disengajakan ke???
    :P
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    kak asma'...
    saya tak suka beli baju kurung siap...
    sebab yang tu semua kain susun belah kiri...
    saya suka susun belah kanan...

    *cerewet tul budak sorang ni*
    Jepah said...
    kalau kebetulan, xde la bleh disengajakan,kan?
    =p
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    jepah...
    ye la...
    Jepah said...
    raya dpan comp ke? =p
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    jepah...
    takdelah...
    sekali on9 dalam 10-15 minit je...
    tapi kerap on9...
    :D
    Jepah said...
    lebey kurang la tu... huhuhu
    aSma' Soleha said...
    cerewet tak cerewet.
    akak pun sama..
    akak type yang selalu komplain kalo baju tempah..
    ada jek yang tak kene.. tu akak beli siap.. hehe
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    jepah...
    apa2 aje la...
    © Liyana.Sara.Salleh said...
    kak asma'...
    ooo, camtu ke???
    saya dari kecik memang hantar kat tukang jahit yang sama...
    so, dah takde nak complain2 apa2...
    :D

Post a Comment