11 February 2009

Forgive And Forget???


8 days ago, Fiey e-mailed me this...

Saidina Umar Al-Khattab berkata,
" Aku telah memerhatikan semua sahabat maka tidak aku lihat teman yang baik dari memelihara lidah.
Aku telah memerhatikan semua pakaian maka aku tidak lihat tiada pakaian yang lebih baik dari warak.
Aku telah memerhatikan semua harta maka tidak aku lihat harta yang lebih baik dari qanaah.
Aku telah memerhatikan semua kebaikan maka tidak aku lihat kebaikan yang lebih bagus dari nasihat.
Aku telah memerhatikan semua makanan maka tiada aku lihat makanan yang lebih lazat dari SABAR"..

maybe he was right after all...
try to forgive and forget...
although it's difficult, but it's not impossible...
this is a tough month for me...
with mid term exams, problems with myself, a never ending assignments from my lecturers, plus yesterday I've quizzes for all 3 classes that I attended and halaqah presentation this Saturday at LH KOM...
all this things stressed me up a lot...
maybe I should try to get out from here for a while...
but where to go???

10 Comments:

  1. Unknown said...
    KOS Amazing Explorace!
    hehe~
    Liyana said...
    Zaki...
    mana boleh, aku ada presentation halaqah sabtu ni kat LH KOM...
    waaa nak join jugak Explorace...
    apekan daya, halangan utama ialah halaqah...
    dahle 20% dari carry marks...
    Unknown said...
    he dalam entry nih, aku kah?

    btw, kita tak settle lagi dalam YM tadi. it was one way discussion. tak sempat nak berikan pandangan aku lagi. tapi takpe la kot. takmo gnaggu ko lama2. sebok kan? so.... have fun la in busy-ness.. hehe~
    Liyana said...
    Zaki...
    ntah, ye kot~ :P
    lalala~

    memang tak settle lagi pun dalam ym tadi...
    aku menunggu jawapan dari ko sampai tertidur tau tak?!
    aku memang sibuk pun tapi bila aku meluangkan masa untuk berym, maksudnya perkara tu pun sama penting jugak seperti perkara2 lain...
    ingat, nanti sambung bebelan kamu itu...
    Tie said...
    Hmmm....eloklah tu...

    Terima kelemahan diri dan juga orang lain... Forgive and forget!
    Liyana said...
    kak tie...
    sedang belajar mengenal erti hidup...
    Jepah said...
    mengalah bukan beerti kalah dik..
    ingat tu...
    forgive n forget bukanlah sesuatu yg mudah... tetapi, belajarlah memaafkan... =)
    Liyana said...
    jepah...
    untuk berkata maaf sangat senang...
    tapi untuk memaafkan memang sukar...
    tapi, pasal yang merajuk tu...
    dah forgive & forget dah pun...
    ironi, orang tu tak tau saya kecik hati dengan dia...
    rasanya tu lagi baik sebab nanti timbul konflik lain pulak...
    Anonymous said...
    Hurm...betul la kata Saidina Umar.
    SABAR tu memang susah tapi bila dah sebati, apa saja org buat kat kita pun, kita bleh tahan.
    Hurm~
    Liyana said...
    knowlee...
    sayangnya sabar tu masih belum sebati lagi dengan saya...
    still trying to adapt with it...

Post a Comment