02 February 2009

Left Or Right: Does It Matter???

kind a bit weird, but this is the way I'm writing...

are you left handed or right handed???
all my family members are right handed including my sister-in-laws...
as for me, although I'm right handed but I'm left oriented...

there's things that I did by using my left hand...
I feel really comfortable instead of using my right hand...
even for some house chores I preferred to use my left hand...

1 more thing is wearing watch...
people always correlate that if you're wearing your watch on right hand you're left handed and vice versa...
so does that mean that I'm left handed because I wear my watch on my right hand???
this assumption is true for some cases but not in mine...

a few years ago when I was in primary school, I read an article about why there's left and right handed people...
according to that article, our body is not symmetry(maybe the difference is just in a small scale)...
that's why some people are more comfortable using their left hand and the others using right hand...
in addition, it depends on the parents whether to change their children to be left or right handed...

8 Comments:

  1. yatiHanuni said...
    tapi kan liyana, org kate org yang left handed ni die cam cepat pick up...
    tapi akak rase same je...

    hahahahahahha~

    akak right handed.... =)

    sesungguhnye membuat dgn tgn kanan itu lebih afdhal...
    hehehe
    KiRaNa said...
    akak left handed..

    sedih sebenarnya..
    ye la..
    kalo wat pape guna tgn kanan, dpt pahala kan..
    jd akak krg dpt pahala la..
    time makan je kot dpt pahala..(T_T)

    hayati hanuni halin,
    yeke kalo left haded cpt pick up?
    mcm sama je kan..hehe..
    lg 1, penah dgr org left handed ni kreatif..
    tp mcm xje..hehe..
    Liyana said...
    kak yati...
    pasal cepat pick up tu, ntahle...
    tapi yang saya tau left handed ni kreatif...
    bagus dalam bidang seni=lukisan...
    imaginasi tinggi sebab mereka banyak menggunakan otak sebelah kanan...

    betul2...
    mendahulukan yang sebelah kanan tu lebih afdal...
    Liyana said...
    kak nisah...
    owh, akak left handed rupenye...
    sama macam rum8 saya yang sorang ni...
    bagi saya, orang tu left handed ke right handed ke...
    mereka ni tetap mulia di sisi Allah selagi mereka amalkan amar makruf nahi mungkar...
    siapalah kita nak nilai orang tu berdasarkan left/right handed...
    KiRaNa said...
    hehe..
    betul3..
    Unknown said...
    apa yang penting, kerjaaaaasama!
    Liyana said...
    kirana...
    :)
    Liyana said...
    Zaki...
    tiba2 lagu tema kartun Wonder Pets termasuk kat sini...
    hahaha~

    tapi apa maksud ko sebenarnya???
    kerjasama dari segi apa tu???

Post a Comment