09 February 2009

Make A Decision, It's Difficult...


when I were in PJ someone said to me,"to decide something is part of grown ups."
why is it so difficult to make a decision???
it's just the matter of yes-no, accept-reject, agree-disagree and etc...

why must someone's feeling need to be included while making decision???
why,because of someone we let go the opportunity that we're supposed to grab???
and that someone are the person that always there with us for a really long time...
am I being selfish because I tried to neglect their feelings???

why, because of someone we sacrificed our future???
pursued with something that we don't actually like from the beginning...
just to make them happy but at the same time we're suffering...
it's like killing yourself slowly from inside...

honestly, there's something that I regretted in my life...
I'm not accusing anybody, not even the fate...
I feel that I wasn't supposed to involve with it from the beginning...
it's too late to go back, I can only try to go through with it...
although there's challenges waiting for me...
what I need right now are support and some inner strength...

10 Comments:

  1. Jepah said...
    sometimes, we need to make decision by our own...

    sometimes, we need to discuss with others...

    but, remember... manusia ni, x pernah rase "puas hati"... ada je yang x kene...
    :: !zyan :: said...
    once done...that's it! Tak bleh patah balik, tak boleh guna liquid paper dah.

    Thus, think smart ya~
    Liyana said...
    jepah...
    sebenarnya saya tengah nak buat keputusan...
    tentang sesuatu, tanpa fikirkan pendapat & perasaan orang lain...
    selfish kah saya???
    kadang2 terasa diri ni macam tu...

    tentang ape keputusan saya tu???
    tunggu ajelah, suatu hari nanti akan terbongkar juga...
    tapi saya takkan tinggalkan Kuantan la sampai 2012...
    that's for sure...
    oh no, I'm started to like Kuantan...
    Liyana said...
    !zyan...
    betul tu kak, once done no turning back...
    makin lama saya fikir, saya makin nekad je dengan perkara yang saya nak buat ni...
    yang penting, mama dah tau...
    harap2 dia tak ubah fikiran bila tiba masanya nanti...
    Unknown said...
    owh so this involves your parents la eh?

    harap boleh banyakkan doa dan minta the best guidance from Allah... Hw knows best...

    :)

    cabaran hidup dik~
    Liyana said...
    Zaki...
    actually it involves my parents indirectly...
    when that time comes, I'm already matured enough to make my own decision...
    but still, I need my family...
    whatever it is all about (I'm not going to reveal it yet) the most important thing is to get their bless...

    dah banyak aku berkorban kot~
    mungkin tiba masa untuk aku buat apa yang aku nak...
    ya, hanya Dia yang Maha Mengetahui...
    KiRaNa said...
    mayb apa yg Allah tetapkan utk kita adalah yg terbaik utk kita..
    mayb jugak, skrg liyana xnmpak lg hikmahnya..
    satu ari nti, yana akan nmpak hikmah d sblk semua yg Allah tlh tetapkan..
    juz bersabar n try bare with it..

    act akak tak tau nak comment macam mana sbnrnya coz i dunno wat is d thing dat u're deciding for n wat was d thing dat u're regretted..

    kalo ikutkan, byk benda yg akak regret sbnrnya..
    but as time pass, akak sedar yg suma yg berlaku adalah yg terbaik tuk akak..

    but 4 d decision 4 future, i think u're mature enough to think wisely..
    but, alwez mintak petunjuk drpada Allah..

    moga segalanya dipermudahkan..
    i'll pray 4 u ya..
    be strong k..

    ps:sori, terpanjang pulak..huhu..
    Liyana said...
    kirana...
    sebenarnya kak, saya dah nampak hikmahnya walaupun saya dapat dari perkara yang saya tak berapa suka...
    saya teringat Zaki pernah cakap kat saya, sweetness behind sadness...

    suatu hari nanti akak akan tau juga apa yang saya nak buat dan apa yang saya kesali dalam hidup saya ni...
    mungkin kalau abang saya baca pun dia akan tertanya2 juga...

    saya selalu rasa macam saya dah matang dalam membuat keputusan...
    cuma kadang2 bila ada orang mempersoalkan keputusan tu, saya rasa macam saya dah buat pilihan yang salah...

    takpe panjang...
    saya suka baca apa orang nak sampaikan kepada saya... (^_^)
    Unknown said...
    saya selalu rasa macam saya dah matang dalam membuat keputusan...
    cuma kadang2 bila ada orang mempersoalkan keputusan tu, saya rasa macam saya dah buat pilihan yang salah...

    there's always case like this. bila orang mempersoalkan, aku cadangkan ko take it as a view from the other side. tahu kan, a glass is half empty, or half full? camtu ah.. cumanya, once decision have been made, you just need to go for it because making decision needs strength and determination to come along for the nature of it is we shape it ourselves, nak jadikan ia decision yang betul, atau salah; baik atau buruk.

    ehem.. care to share? YM eh.. huhu~
    Liyana said...
    Zaki...
    mungkin aku patut teruskan saja niat aku tu...
    memang lambat lagi nak sampai ke tahap tu...
    tapi, masa sekarang cepat berlalu...
    sebab tu aku kena tunjuk kebolehan aku & dapatkan kepercayaan mereka...

    kamu ini selalu saja dengan ym...
    thanks sebab membaca bebelan aku di ym petang tadi...

Post a Comment