23 February 2009

Serious...



"dulu saya nak tegur awak masa Taaruf Week, tapi saya tak berani."


"heh~ orang yang awak tak berani tegur tu la dah jadi kawan baik awak sekarang."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Liyana, awak ni garang sangat lah. cuba bawak bersabar sikit."

"awak suruh saya sabar, dahle suka hati dia je potong barisan."

********************

"Liyana, awak tau tak Kak Sab tak berani masuk bilik awak."

"nape pulak Kak Sab tak berani?"

"dia cakap kat saya, dia takut tengok awak."

"erk."

********************

"ada orang tanya saya, macam mana saya boleh kawan dengan awak."

"nape pulak dorang cakap macam tu?"

"sebab dorang kata awak ni serius, tapi saya bagitau yang awak tegur saya masa Taaruf hari tu."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"aku tak pernah tengok kau senyum, cuba senyum sikit mesti manis."

"aku mana reti senyum."

********************

"dulu aku takut sangat nak tegur kau."

"nape pulak?"

"muka kau sokmo serius jer."


********************


"bila dah kenal kau, baru aku tau kau ni banyak cakap rupenye."

"tak kenal maka tak cinta, cik Jue."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"Liyana budak Laws ke?"

"taklah kak, nape akak cakap camtu?"

"ada gaya macam budak Laws, dengan muka Liyana yang serius tu."


20 Comments:

  1. Unknown said...
    ermm...ko garang ke?
    Cam x garang je...hehehe

    sejujurnya la kan..aku pnah jumpa ko ke tak ko rasa?
    Jepah said...
    mmg serius.... =p
    yatiHanuni said...
    nak tau satu cite tak...?

    dulu... time skola... ramai kate muka akak nampak sombong....
    hehe..
    tapi aku tak rase diri akak sombong dan akak pelik..nape org kate akak nampak sombong....

    pastu...
    akak pakai prinsip..
    "biarlah ape org nak kate, aku tau diri aku macam mane..."

    tapi kan dik,
    akak tepikey lepas tu....
    akak bukan hidup dalam dunia ni sorang2.... akak hidup dgn ramai org.... akak kne jage muamalah akak dgn derang jugak...

    akak tak boleh nak pakai prinsip akak tu in this case sebab...
    kdg2, ape org kata bout kita...yang tu la yang dapat meningkatkan diri kita... =)
    membina diri kita....
    kdg2 kita tak boley nak ketepikan org..kne jaga perasaan derang... heheheh...=)

    pastu since that, akak da mule belajar senyum...heheheheh....~
    belajar lembutkan wajah..hahahah..bunyi cam klakar kan...?
    Alhamdulillah... org sumer da senang dgn akak... =)

    so, senyum sokmo... liyana senyum nampak manis, tak caye tgok kat gamba awak kat blog ni....

    =)
    Liyana said...
    ruby...
    aku memang garang pun...
    pantang orang salah sikit, memang dah kena sergah dengan aku...
    tapi sejak aku masuk UIA, ok sikit...
    kot~
    Liyana said...
    jepah...
    tak berani nak buat kawan ke???
    dah kata serius...
    huhu~
    Liyana said...
    kak yati...
    mestilah nak tau...
    ok, dah baca cite akak... (^_^)

    tapi saya tetap dengan prinsip biarlah apa orang nak kata...
    sebab kalau amik kira sangat apa yang orang kata pasal kita, boleh bingung jadinya...

    kak, saya jenis tak suka membodohkan diri sendiri...
    I mean, saya memang tak reti bab2 nak buat lawak ni...
    so, dari saya memalukan diri sendiri...
    baik saya jadi diri saya-the serius girl...
    Liyana yang serius adalah sesuatu yang bukan dibuat2, waima dalam apa situasi sekalipun...

    I'll try to change...
    but it's gonna take some time...
    nak berubah kena dari dalam dan bukan sebab orang suruh...
    3p4h said...
    Ok, point yg terakhir mmg besh... Bdk2 laws serius eh... =P

    p/s: Kalo da muka ni mmg serius nk wat lagu mna.. ryte? He5..

    Say 'Three'... =)
    Liyana said...
    abang 3p4h...
    ntahle budak Laws serius ke tak...
    tapi yang saya kenal memang ada yang muka serius...
    tapi ada je yang jenis gila2...
    btw, akak yang tanya saya ni pun budak Laws jugak...
    tapi ada akak lain course yang tanya benda yang sama gak...

    hehe~
    comellah, say three... :D
    Unknown said...
    perubahan itu mungkin, tapi memerlukan masa.

    perubahan itu perlu, tapi memerlukan azam.

    perubahan itu wajib, jika ia membawa kepada lebih banyak kebaikan...

    *tiba2 rasa nak nyanyi lagu hijrah la pulak :D
    Liyana said...
    Zaki...
    perubahan perlu bermula dari dalam...
    bukan dipaksa2 ataupun mengikut orang...
    perubahan memerlukan pengorbanan...
    perubahan kadang2 penting untuk masa depan kita...
    perubahan merupakan 1 detik di mana kita mengubah hala tuju diri...

    p/s:kalau berani nyanyi la...
    tapi kalau hujan sampai time aku nak gi exam KOS 1000 sok, siap ko!
    Anonymous said...
    eh..x mau dtg KOM ke? Mane tau terserempak ke!!
    Unknown said...
    owh ade aku kesah?
    Liyana said...
    shamel...
    tiap2 minggu hari Rabu kul 9.30 nanti gi KOM sebab ada kelas Tilawah kul 10.00...
    kalau terserempak, kamu aja yang tegur aku...
    sebab aku masih belum ingat sangat muka kamu...
    *habislah cara aku cakap macam cakap dengan azuwan...
    Liyana said...
    Zaki...
    ceh, saja pekena aku lagi!
    ni nak marah ni...
    *sabar2 sok pagi ada exam...
    yatiHanuni said...
    hahahahah...
    zaki cube nak carikk gadoh ade aku kesah disitu...

    hahahahahahah
    Anonymous said...
    Hahaha...akak pun slalu je kena camni.
    Org ckp muka akak serius, kurang senyum.
    Ramai yg suruh akak senyum selalu.
    Itu dulu, skarang akak dah banyak senyum.
    Tp garang tetap maintain.
    Huahuahua~
    Unknown said...
    yati sebok! :p
    Liyana said...
    kak yati...
    lagi sorang dah terkena tempiar "ada aku kesah"... :P
    Liyana said...
    knowlee...
    hmmm, saya rasa saya pun maintain garang lagi...
    hehe~ nanti nak kena tanya orang la saya ni garang ke tidak...
    tapi bab nak senyum tu masih belum lagi la...
    Liyana said...
    Zaki...
    la, gaduh la pulak dengan kak yati...
    isy3...

Post a Comment