22 February 2009

last Tuesday night, I went out to watch this movie with Kak Ratni, Zaki, Jepah and Izudin...

kalau tengok gambar pun dah tau filem animasi ni menampilkan Upin dan Ipin...
nak tau GENG:Pengembaraan Bermula ni tentang apa, boleh baca sinopsisnya kat sini...
secara keseluruhannya aku memang berpuas hati dengan cerita ni...
suasana kampung yang menarik ditampilkan dalam animasi ni...
ditambah pulak dengan harmoninya menggabungkan Melayu-Cina-India...
tunjang utama GENG selain Upin dan Ipin ialah Kak Ros, Badrul dan Lim...
dan cerita ni takkan menarik tanpa kehadiran Opet...
siapa Opet, bagaimana ia boleh berada di dusun Tok Dalang, misteri rumah atas gunung dan tak lupa kepada hantu durian...
semua persoalan ini akan terjawab apabila anda menonton filem animasi ni...

kepada yang telah mengikuti Siri Upin Ipin di tv pasti akan terkejut sebab ada satu watak dalam siri ni menjadi antagonis dalam GENG...
watak yang mana satu, kenalah tengok sendiri sebab aku pun tak sangka dia jahat, sampai ke satu babak tu...
cerita ni bila lawak memang lawak sangat sampai aku tak larat nak gelak...
betul3, memang tak kering gusi melihat telatah Upin, Ipin...
tapi bila sampai ke babak kena kejar dengan haiwan jadian memang aku rasa takut sikit...
pernah aku terfikir yang babak sebegini tak sesuai untuk tontonan kanak-kanak sebab ganas sikit la...

secara keseluruhannya, aku bagi 5 bintang la kat GENG...
memang sangat best, tak terkata sebenarnya...
untuk merasainya sendiri aku sarankan pergilah tengok...
aku pun rasa macam nak tengok lagi, tapi tak bolehlah...
hari tu keluar pun kira macam curi-curi masa jugak sebab aku sangat sibuk dengan peperiksaan pertengahan semester...

p/s:nanti dah keluar CD aku nak beli...

14 Comments:

  1. Jepah said...
    buang name jepah... hahahaha...
    Liyana said...
    jepah...
    habaq mai kat cheq pasai pa kena buang...
    3p4h said...
    Uppsss.... Awat nk kne buang lak jep... Leks r... Bkn mende2 pn..

    p/s: Selamber x ajak!
    Liyana said...
    abang 3p4h...
    jepah ok tak???
    adakah ni ada kaitan dengan exam tadi...

    p/s:tu kena tanya jepah awat tak ajak abang 3p4h...
    cheq tak terlibat...
    :: !zyan :: said...
    yeay! liyana dah tengok jugak

    akak berkira2 mau pi tengok lagi esok! ahahha. Dah ade 3 org ajak akak tgk..temankan dorg. Huhu..terase mcm ade attitude kartun pulak. Asal citer kartun je, dorg ni macam takde muka lain nak ajak...ahaha!
    Liyana said...
    !zyan...
    ya kak dah tengok...
    ok ape ada orang ajak kak izyan tengok upin ipin...
    bestnye akak nak gi tengok lagi sekali...
    Szakif said...
    naseb baek aku dok paling jauh drpd ko. kalo tak ko mesti tak selesa, pasal aku gelak memang annoying. hahahahahahahahahahahhahahahahahahaahah!!!!
    Liyana said...
    Zaki...
    aku tak perasan la pulak...
    lagipun ada aku kisah... :P
    lalala~

    eh, bukan jepah ke yang dok paling jauh dari aku???
    ok, sekarang aku yang confius...
    Szakif said...
    sebelah kanan aku kosong

    sebelah kiri aku jepah

    owh ko tak kesah...

    takpe :P
    Jepah said...
    ntah zaki... part2 yg x kelakar pun ko leh gelak... ~lalalalala~
    Szakif said...
    tu yang aku kate aku gelak annoying tu :P
    Liyana said...
    Zaki...
    hmmm, aku ingat jepah dok hujung sebab aku rasa aku nampak jepah yang masuk dulu masa tu...
    ah, tak kisah lah...
    Liyana said...
    jepah...
    part tak lawak pun Zaki gelak ke???
    *ok ke tidak 'abang' sorang ni...
    Liyana said...
    Zaki...
    kadang2 ko memang annoying pun...
    tapi aku tak kisah... :P

Post a Comment