04 January 2009

Mode:Hibernate???

this was last week...
this morning, cat and dog rain...

this morning...
"Liyana, tengok air kat luar sana, makin tinggi la."
"haah la."
"hujan dari semalam tak berhenti eh?"
"hujan dah 3 hari tak berhenti la."
and the conversation continues for a few more hours...

------------------------------------------------------------------------------------------------

in the afternoon, from the other compartment...
"Liyana nak makan tak?"
"nak nak, jap eh."
and again the conversations continues for about 2 hours...

in the middle of the conversation...
"Dee nak gi turun bawah eh?"
"ya, nak pesan apa-apa ke?"
"haah."

later...
"time sejuk-sejuk macam ni memang best kalau makan benda-benda macam ni."
I was pointing to pisang goreng, keropok lekor and keropok ikan...
"wah hari ni makan tengah hari dan petang ditaja oleh Una."
and we continued to talk until 5.30 p.m. ...

------------------------------------------------------------------------------------------------

my compartment...

at night, after having a long chit chat today...
now is the time to be here, in front of the laptop...
and until now it's still raining...
is it going to be like what Zaki just told me???
it seems that I really need to take an extra care of my health...

18 Comments:

  1. Unknown said...
    sebelum sem i start, aku dah warning junior2 yang aku sedia kenal, bersedia dengan cuaca sem depan. tapi mase tu lom kenal rapat dengan ko lagi liyana.. huhu...

    ade sorang tuh, sampai demam kot. siap tulis kat blog 2 entry pasal demam je. tak tahu sape... kesian dia.. :P
    :: !zyan :: said...
    hujan..3 hari tanpa henti?
    hujan rahmat tu...
    Liyana said...
    Zaki...
    kiranya sekarang ni boleh dianggap rapat lah ye... :D
    tapi rasanye masa cuti inter sem hari tu ko memang ada cakap kat aku pasal cuaca di sem 2...

    haah, aku tau sape yang ko maksudkan...
    siap tulis 2 entry yang sama tentang cerita yang sama...
    harap2 by this morning he's getting better...
    dahle kelas2 Biomed padat kot~
    Liyana said...
    kak !zyan...
    hujan rahmat ke???
    bilik saya ni menghadap cafe...
    boleh nampak paras air yang pasang surut tak tentu masa...
    takut...
    Unknown said...
    dia siap kena muscle pain katanya. kesian... tu la nak call aku minta hantarkan gi kelas, segan. sudahnya meredah hujan lantas demam. huhu~ ko jangan jadik macam dia k... huahua~

    *matila mengumpat dalam memberi nasehat katanya~
    Liyana said...
    Zaki...
    that's not good for him, muscle pain tu...
    eh tapi korang bukan rapat ke???
    lain la macam aku dengan ko...
    biasa2 je...

    gila ah redah hujan...
    mau tak kena demam...
    hahaha~ habislah, dia keras kepala macam aku ke???

    takpe, bukan mengumpat tapi nasihat kot~
    aku rasa dia tak datang ke sini...
    so ko takyah risau lah...
    *confident je aku ni*
    :: !zyan :: said...
    oo..bilik ngadap cafe. bagus la dekat. hujan2 ni cepat lapar. cepat la sket sampai cafe..ehehe.

    teringat adik akak...bilik dia jauh dr cafe tu. Mkn biskut je la kot kat bilik tu kalo lapar2 di-kala hujan ni...huh.
    Liyana said...
    kak !zyan...
    rezeki dapat bilik mengadap cafe...
    bagus gak dapat tengok2 orang... :D

    kesian kat adik kak yan...
    hujan2 ni makin ramai pulak yang ke cafe...
    berdasarkan pemerhatian siang tadi...
    Unknown said...
    budak tu dia bukan keras kepala, tapi penyegan. maksud aku, penyegan a.k.a pemalu, bukan pemalas. *susah tau utagha ade maksud lain bagi perkataan segan. huhu~

    segan balik bagan la! :P

    segan dapat demam la! :P

    ok aku emosy~ :P
    Liyana said...
    Zaki...
    aku tau la segan tu ape...
    kan aku ni orang utagha jugak...
    eh dia segan ke, tak kusangka...
    ok maybe I should know him as a friend not as a classmate...

    haah, ko memang emosi...
    gerun pulak aku...
    boley???
    Unknown said...
    heh..

    agak2 dia dah bace ko belom eh comment room nih? huhu~
    Liyana said...
    Zaki...
    tak tau...
    nanti ko jumpa dia ko tanyalah... (^_^)
    ntah2 URL blog aku pun Danial tak tau kot...
    Jepah said...
    nasib baik jepah da biase ngan keadaan mcm ni... =)
    Liyana said...
    jepah...
    ehem dah berapa lama belajar kat Kuantan???
    saya baru nak masuk 2 sem kot~
    sedang membiasakan diri dengan situasi macam ni...
    Jepah said...
    jepah kan duk pntai timur... kat terengganu da berpuluh tahun jepah alami keadaan mcm ni... huhuhu...
    Liyana said...
    jepah...
    ye lah...
    kita datang dari tempat yang berbeza...
    macam saya ni dah terbiasa dengan cuaca panas kat Kedah...
    sape tak tahan panas memang nanti sakit kepala la jawabnye...
    D.E. said...
    oit! MENGUMPAT PASAL AKU JE SUME COMMENT2 DLM NI! SIAP KORANG!
    Liyana said...
    Anubis...
    alamak orangnye dah sampai...
    larik...
    Zaki, ni ko punya pasal lah...
    sape suh buka cerita hari tu!!!
    tak pasal2 aku tuduh orang lain... :P
    *nasib aku CTS, & dok kat T5 kalau tak alamatnya kena mengelak sokmo dari en. Danial ni*

Post a Comment