27 January 2009

Ring...



2 years ago at CFS, PJ...
during Physics 1 class(it was at night because we got the part-timer lecturer)...
all of a sudden 1 of my friend saw something...

"eh Liyana, kau bertunang ke?"
"mana ada."
"tu yang cincin kat jari tu."
"takdelah, cincin ni mak aku yang suruh pakai."

suddenly, my lecturer heard our conversation...
"eh, sape yang bertunang?"
"mana ada Sir, diorang ni yang salah faham."

and sometimes I've to answer over and over again to different people when they saw I'm wearing a ring...
why people have to relate wearing a ring with engagement???
can't we just wear it without any reason???
by the way,I've friends that will settle down this year...
who is that person???
you just have to wait and see...

my point is, although I'll be 21 soon...
I'm still mama's girl...
and I'm still abah's little girl too...
and not to forget I'm still my brothers' little sister...
although I'm now all grown up...
sometimes I wished that time will stop...
and I'll be the same Liyana forever...
but that's impossible...
so, I'm trying to live life to the fullest!!!

p/s:the picture of my own ring will be uploaded tonight...

14 Comments:

  1. Jepah said...
    mane2 ring la yang liyana nk... =p
    Unknown said...
    rasanya kan, dah masuk siang hari dah ni. :P
    Liyana said...
    jepah...
    mana boleh...
    cuma 1 je yang akan jadi bahan untuk entry ni...
    Liyana said...
    Zaki...
    malam kang la...
    aku bz sangat ni...
    setakat mereply, bermessage ok lagi...
    nanti2 la aku update...
    Unknown said...
    nanti2, tapi dan2 tu gak dia update :P
    Unknown said...
    bab2 cincin ni, memang aku ade masalah. pasal aku tak suka pakai cincin. adakah atu hari nanti aku kena biasakan memakainya? takmo ah!

    :D
    Liyana said...
    Zaki...
    aku tak suka pas orang cakap kat aku...
    then aku pulak melengahkan kerja tu...
    baik settle kan awal2 walaupun ia bukan priority...
    kang aku dok teringat sampai kat kelas jap lagi...
    Liyana said...
    Zaki...
    aku macam paham je maksud ko dengan suatu hari tu...
    tapi dalam family aku, abah(dulu pernah la) & abang2 aku tak pakai pun...
    so, bagi aku tak pelik pun bagi lelaki yang bakal hadapi suatu hari tu tak pakai cincin...
    eyman hykal said...
    Cara yg paling baik supaya mereka x tertanya2 tentang cincin tu ialah dgn lekas2 bertunang! :)
    Liyana said...
    en. eyman...
    mana boleh, saya ni masih belajar lagi...
    banyak perkara yang saya nak capai dalam hidup ni terlebih dahulu...
    saya lebih suka biar orang tertanya-tanya sampai akhirnya nanti mereka sendiri akan berhenti bertanya... :)
    Jepah said...
    mentaliti kebanyakan org melayu, bile da ada cincin kat jari, mcm "da berpunya" la...
    Liyana said...
    jepah...
    well, orang melayu kena ubah persepsi itu...
    btw, saya bukan melayu sangat...
    ada darah campuran lain2 juga...
    so, memang tak ikut pun mentaliti sebegini...
    Unknown said...
    encik ayman, saya berdiri teguh dengan kenyataan saudara itu!

    sangat benar! saya sokong!

    :D
    Liyana said...
    Zaki...
    ko ni sebok ah...
    aku mana boleh bertunang...
    sebab2nya...
    1.aku masih belajar...
    2.aku pegang amanah parents aku...
    3.aku tak suka terikat dengan orang...
    4.aku ada cita2 yang belum tercapai...
    5.sape yang nak bertunang dengan aku???
    kalau berani jawablah...

Post a Comment